söndag 17 januari 2016

Lyckat pottförsök!!

Vackert ute idag. Borde vara ute. Men är inne. Anna-Vera är hos mormor och morfar.

Idag bajsade hon på pottan för första gången!!!
Hon satt och åt macka i matstolen och så började hon stånka. Jag frågade om hon behövde bajsa. "Mmhm" svarade hon. Så jag och mamma tog med henne till toaletten och satte henne på pottan. Hon var skeptisk och ville inte. Vi hämtade en flaska med barndusch och pekade på figurerna på förpackningen. Denna underhållning distraherade henne och hon satte sig på pottan igen. Och plötsligt hände det - hon bajsade i den! Första försöket och det kändes så himla stort. Det är väl sån man blir när man har småbarn. Lite bajs kan kännas episkt, haha!

Men nu är jag alltså hemma en stund. Tänkte lägga upp lite mer saker på Tradera och försöka tömma förrådet i källaren på lite grejer. Skön känsla och pengarna behövs.

Och igår var jag hos Lisa igen och nu har vi planerat upp vår kommande pod och det kommer bli grymt bra! Skall bli kul att komma igång när hon kommer tillbaka från Thailand som hon åker till idag.

Nu har jag inte tid med er.
Ha en goeligo dag så hörs vi igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar