torsdag 14 januari 2016

Bra dag, sämre natt


En bra dag. En sämre natt. Sigge skriker inte eller nåt, men han stånkar och stökar på natten. Gång på gång somnar jag under amningen eftersom han aldrig blir klar. Ligger med armen låst bakom bebis och huvudet typ vridet ur led. Sigge, den lille skiten sover däremot som en prins jämte mig. När jag vaknar och har ont överallt, flyttar jag över honom till hans säng. Då börjar han sakta vakna till liv och snart är det dags att amma igen. Och så börjar det om. Så imorse var jag öm i nacke axlar och rygg och ögonen gick i kors. Men efter en stund hade jag hämtat mig lite och resten av dagen var mysig och innefattade inga konstiga kroppspositioner.

Vi åkte till Varberg och jag gick på mitt sista psykologbesök. Superfint möte och jag fick med mig fina tankar. Innan psykologen tog vi en snabb kaffe hos Lisa och hennes lilla Charlie. Anna-Vera och Charlie lekte med tågbanan. Skall bli så kul när de blir lite äldre och VERKLIGEN kan leka ihop! Medan Jonas agerade barnflicka och underhöll barnen så satt jag och Lisa i köket och smidde storslagna planer. Vi påbörjade ju en pod för ungefär ett år sedan. Men vi kände att vi bara babblade och att vi inte hade något fokus. Så vi pausade för att komma underfund med hur vi vill att vår pod skall vara. Och nu - äntligen - börjar en idé formas. Så inom kort spelar vi förhoppningsvis in vårt första avsnitt av vår nya pod! Tjoho!

Efter psykolog och kaffe blev det ett besök på SEB för att styra upp bankmöten och konton och sånt. Anna-Vera satt i sin vagn och charmade tanterna som köade bakom oss. Tur det för vi skapade en jäkla kö. Jag älskar hennes leopardjacka. Just sayin'.

Och ikväll blev det ett besök hos mamma och pappa. Anna-Vera sprang i vanlig ordning runt med min mammas lilla kopparkastrull och en liten träslev. Sigge låg i min pappas famn och sov. Jag gick i vanlig ordning och snokade upp alla sötsaker som fanns i huset.

När vi kom hem svepte jag in Sigge i bärsjalen, vikte lite tvätt och tittade på lite Revenge. Och nu sitter jag här vid datorn med 4 kilo bebis på magen.

Livet känns bra.
Det är inte perfekt.
Jag är inte svallande lycklig. Hur ofta är man det?

Men livet känns bra.


Sov gott alla fina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar