fredag 14 augusti 2015

Underbara graviditet

Så var det detta med att vara gravid.
(Jovisst, nu blir det lite klag)

För andra gången.
Har förra gången ganska färskt i minne, vilket kanske påverkar hur jag upplever detta. Första gången visste jag ju dels inte vad som väntade. Dels så insåg jag att det var sista tiden i mitt liv som jag helt kunde fokusera på sig själv och verkligen slappa. Det fanns tid att helt gå upp i graviditeten. Och rent fysiskt var det mycket lättare.

Nu flyger tiden fram. Finns ingen tid att gå upp i nåt men en 13 månaders unge. Och kroppen låter mig inte för en sekund glömma att jag är gravid.

Så vad är nytt denna andra graviditet?


Jo:
  • Åderbrock på benen
  • Värk och hugg i höfter och ljumskar
  • Noll koll på veckorna
  • Magen ser höggravid ut när hälften av tiden är kvar
  • Kissnödig ca 30 ggr oftare per dygn
  • Började vagga fram ungefär i vecka 12 (i stället för i vecka 33)
  • Mer gröt i hjärnan än någonsin
  • Korttidsminnet obefintligt
  • Svinmycket och hårda sparkar redan i vecka 20
  • Röda utslag och pletor i ansiktet
  • Hjärtklappning minst en gång om dagen och flåsig som en 85-åring med astma
  • När jag ligger på rygg känns det som att jag inte får luft


Skulle antagligen kunna göra denna underbara lilla lista längre men här var ett axplock av hur härligt jag har det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar