måndag 8 juni 2015

Sjuk bebis och förlamande trötthet

Hej, hej!

Har vart för trött och oinspirerad för att blogga. Är så obeskrivligt trött. Inte bara vilja-sova-trött utan helt utmattad i kroppen. Trodde att det kanske var mitt järnvärde som var lågt, men det kollades här om dagen hos barnmorskan och det var tip top. Så jag är väl helt enkelt bara gravidtrött.

Och Anna-Vera är sjuk. Zombiemamma och sjuk bebis är ingen bra kombo. Har tyckt så synd om henne. Hon har hostat och hostat till hon både spytt och storgråtit. Hon har sorgset tittat på mig med feberglansiga ögon. Ögon som låtit meddela att livet är grymt och att lidandet är stort. Att få i henne mat har inte gått. Så det har bara vart att erbjuda vatten i tid och otid samt försöka lura i henne lite fruktpuré. Idag var vi på vårdcentralen och fick Bricanyldroppar. Det skall tydligen hjälpa att öppna upp halsen lite. Stackars liten...

Och hur går det annars med mig och magen? Jorå. Illamåendet börjar sakta ge vika. Hoppas på att det snart är ett minne blott. Men denna förlamande trötthet! Vad göra? Tips mottages tacksamt!

Magen är stor. Tittade på en bild från när jag var gravid med Anna-Vera. Där var min mage lika stor som den är nu. Då var jag i v 24. Nu är jag i v 15. Puh...
I övrigt lunkar mitt lilla liv på.

Nä hörrni. Roligare än så här blir det inte. Puss och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar