torsdag 13 november 2014

Lite bilder...

Har vart lite oengagerat bloggande det senaste. Ber om ursäkt å det ödmjukaste för detta. Här följer bara lite bildcollage över det senaste som hänt. Det mesta har jag redan skrivit om dock.

Jonas syster med äldsta dotter var på besök på lördagen förra helgen. Lilla Linnéa är en stolt kusin och hade nöjt lilla A-V i knät. Sedan var det grillning hos Jonas far på kvällen. Älskar deras lilla uteplats i trädgården där man kan grilla, elda och mysa även i det mörkaste höstrusket.

På söndagen hade vi en supermysig förmiddag i trädgården. Anna-Vera i bärselen, eldning i tunnan, ostmackor och en termos med varm choklad. Älskar att dricka varm choklad utomhus i kylan!

Bilder från mitt studiobesök i Kinna. Var så skönt att under några timmar fokusera in i musiken och bara använda rösten. Fick förresten höra resultatet idag och det låter superfint! Kommer ligga uppe på Soundcloud inom en snar framtid. Jag meddelar när :)

Efter Kinna åkte jag och mamma förbi en av mina favoritbutiker som ligger mitt ute i skogen utanför Skene - Blommigt och Prickigt. Jag tog afternoon tea på deras fik och det var SKETAGÖTT. Anna-Vera sov sig igenom fikan. Det gjorde hon även när jag fikade hos min kompis Li och när jag och Emma tog en fika på Espresso House. Tur det, för då får mamma dricka sitt kaffe i lugn och ro.

Denna helgen var min syster med familj på besök hos mamma och pappa. Alltid lika gott att se dem. Småttingarna Vincent och Levi växer så det knakar. Vincent (den äldsta) börjar bli stor kille nu! Och Levi tog hand om Anna-Vera - såg till att hon hade napp, leksaker och pussade henne godnatt med en stor blöt puss. På söndagen tog jag och Jonas en tur till Strömma Farmlodge som ligger utanför Tvååker. En gammal kvarn som är omgjord till fik. Kallt och ruggigt, men det kompenserades upp med en ljuvlig, varm soppa och hett kaffe.

Och denna vecka då? Nja, rätt händelselös faktiskt. Anna-Vera är fortfarande mitt inne i en utvecklingsfas och kräver rätt mycket engagemang och tid, så dagarna har väl mest kretsat kring henne... Men idag tog jag lunch och fika samt strosade i affärer med min vän Emma. Mysigt.

Och förresten! Jag var ju i Göteborg förra veckan hos Lisa. Vi spelade in ett första podavsnitt! Yeeehaaa! Nu ska jag bara klippa lite i det och sedan är det redo att läggas ut. Jag meddelar när :)

Nej, nu är det puss och godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar