måndag 24 november 2014

Chandelier


Alltså jag måste bara säga att jag tycker att musikvideon till låten Chandelier med Sia är helt fantastisk. Eller rättare sagt dansaren är fantastisk. Om jag inte har fattat fel är hon bara 12 år. Men hon är magiskt bra. Och koreografin är grym. En vacker blandning av galenskap, smärta, energi, eufori och ett barns lekfullhet. På ett sätt är videon lite obehaglig, då denna lilla flicka rör sig så vuxet, men jag tycker ändå att det är så sjukt bra! All cred till henne (och koreografen).

Sedan var jag bara tvungen att också lägga upp en parodi på dansen från SNL där Jim Carrey medverkar. Var lite rolig faktiskt :)

Puss på er!

4 kommentarer:

  1. Jag blev bara så glad av att hitta dig i mediabruset. Så mina kommentarer har inget med händelseförloppet att göra. Jag har kvar en DVD-inspelning där du medverkar, bland många andra. Och, jag fäste mig vid din enkelhet samtidigt med att tonerna ur dig var så väl i harmoni med det ni framförde. Så, jag har undrat om du inte ska dyka upp någonstans i musikvärlden? Det finns en plats ledig för enkel skönhet, även inom musiken!
    Hälsningar från Rolf Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rolf! Så himla fint skrivet. Tack så jättemycket! Kul att du uppskattade det jag gjorde. Musiken finns allt kvar i mitt liv, även om jag är lite anonym :) Hälsningar Elin

      Radera
  2. Hej Elin

    Lite väl anonym, tycker vi och vissa andra. För visst var det väl din låt vi hörde i Sommar med Ernst häromdagen? Precis som Hanna och Andreas på TV4s hemsida (http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/musik-i-sommar-med-ernst-2015/) så har jag och frun letat som tokar efter den. Finns den att höra i sin helhet någonstans, det lilla vi fick höra lät helt fantastiskt?!

    mvh/
    Dan Lilliehorn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dan! Haha, vad kul, jo det stämmer. Det visste jag inte själv så tack för att du länkade :) Som tv4 skrivit i slutet av tråden så kommer musiken från Epidemic Sound och det är alltså inte min låt utan jag som lånat ut min röst till dem. Fast sista kommentaren är ju skriven av en Dan - kanske är det du? Om inte så finns i alla fall den låten och några till som jag sjunger på på Epidemics hemsida:
      https://player.epidemicsound.com/#/search/?search_query=elin+hedberg
      Alla låtarna är skrivna av Sven Karlsson. Och vad härligt att ni gillade det ni hörde så mycket! Hälsa frun och tacka :) Kram Elin

      Radera