fredag 14 november 2014

Anna-Vera 4 månader

Igår blev hon 4 månader. 4 månader... Så kort tid för mig. En livstid för henne.

Och hennes värld blir större och större. Läskigare. Men också mer spännande och upplevelserik. 

Denna fas av förändring gör att hennes föräldrar gärna får vara nära, nära. Den vanliga tunga sömnen om nätterna är utbytt och oroliga drömmar och ständiga uppvaknanden. Och dagarna är så gott som sömnfria. Hon kräver tröst, närhet och underhållning. Det är tröttsamt att konstant vara så fysiskt viktig för någon.

Men jag vet ju att det är just en fas och att det betyder att hon lär sig massor av nya grejer. Och hon bjuder redan på flera smakprov av vad som komma skall. Rullar från mage till rygg och nästan från rygg till mage. Jollrar högljutt och ger ifrån sig läten som en dag kommer att omvandlas till ord. Ibland låter det nästan som att hon skrattar till. Hon tittar sig alltmer nyfiket omkring och jag får stora leenden när jag dyker upp i hennes synfält.


Jag köpte i alla fall en liten present till vår dotter vars hobby är att dregla ymnigt samt kaskadkräkas.
(Länge leve haklappen!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar