lördag 18 oktober 2014

Vardagslunk och friheten i en promenad


Hej, hej! Har vart frånvarande ett par dagar. Men nu suger det i bloggtarmen!

Vad har jag haft för mig då? 
Same old, same old. 
Amma, äta, byta blöja, sjunga barnsånger, prata med bebis, titta på playkanaler, hälsa på mamma och pappa, fika, föräldragrupp, vagnpromenader, lyssna omåttligt mycket på poddar, städa, diska, tvätta o.s.v. Anna-Vera fick sin första vaccination i veckan. Hon skrek i 5 sekunder och sedan var det klart. Ingen feber eller nåt sånt på kvällen. Hon är chill, min lilla tjej. I torsdags var jag en sväng på Kungsmässan och fikade med min kompis Marie och hennes lilla bebis. Supermysigt och skönt att strosa runt lite i  butiker. I övrigt njuter jag av höstens alla färger och skiftningar. Ikväll sitter vi hos mamma och pappa och tittar på "Så mycket bättre". "It takes a fool to remain sane" är antagligen en av tidernas bästa textrad. Så klockren.

Tidigare ikväll gick jag en rask promenad genom samhället. Var underbart! Vet inte när jag senast tog snabba, rejäla kliv utan att ha en vagn framför mig eller nåt att bära på. Kände mig helt fri och lätt. Ljuvligt. Plötsligt flög mina tankar extra fritt. Jag ville typ börja springa, men eftersom min kondition är i botten skulle jag antagligen falla ihop i en flåsig hög efter 2 minuter, haha!

Nä hörrni. Nu ska bajstjejen få kvällsmat. Bye, bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar