tisdag 21 oktober 2014

Ordning och reda

Gud vad jag älskar att skapa ordning i kaos.

Och kaos har det varit i vårt källarförråd ända sedan vi flyttade in i huset. Men så igår tog jag tag i det. Mamma kom hit och hade hand om Anna-Vera, medan jag röjde i förrådet. Önskar att jag hade tagit en före-bild, för skillnaden är enorm. Innan kunde man bara ta sig igenom rummet via en smal gång som ringlade sig mellan lådor och bråte. Nu kan man dansa wienervals över golvet. Nästa steg är att gå igenom alla lådor, för jag tror att vi har en del grejer som skall skippas. Men det tar vi senare. Nu ska jag bara njuta varje gång jag går ner till tvättstugan.

Heja mig!

Och heja mamma som inte bara tog hand om bebis hela dagen, utan även lagade lunch och bakade limemuffins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar