söndag 5 oktober 2014

Middag och bröllop

En trevlig helg. I fredags var det middag hos en kompis - Linnéa. Det var den så kallade "flocken" som sammanstrålade. Vi är 6 tjejer som umgicks jämt i högstadiet och vi kallade oss för "flocken". Ett namn som fortfarande känns praktiskt! Det var i alla fall mysigt att se alla samtidigt (händer inte jätteofta).

Och igår var det bröllop på Särö. Gammal barndomsvän till Jonas som gifte sig. Hade det sjukt trevligt under kvällen och vi var inte hemma förrän kl tre på natten. Anna-Vera skötte sig exemplariskt och låg mest och sov i olika famnar. När festen drog igång ordentligt och ljudvolymen steg, vaknade hon till med en chockad min. Men då tog vi ut henne i vagnen och hon somnade gott igen. Fina lilla snälla tjej. Älskar bilden på henne i kyrkan (näst överst). Hon ser ut att ha en fantastisk upplevelse :)

Innan bröllopet stannade vi till hos Jonas pappa på en kopp kaffe. Anna-Vera ser inte lika frälst ut i min famn, haha (översta bilden)!

Idag startade vi upp säsong 6 av serien "24". Lika spännande som vanligt. Anna-Vera har mest sovit och jollrat. Hon är extremt harmonisk just nu och jag tackar för detta så länge det varar. Nu sitter jag i mitt lekrum och lyssnar på podd, spelar lite gitarr och skriver här. Gött. Jonas och A-V ligger som vanligt och sover i sovrummet. Idag fick vi äntligen smörjt sovrumsdörren som tidigare har skrikgnisslat när man öppnat och stängt den. Det var lagom smidigt när man smög in om kvällarna eller när A-V tagit en tupplur. Så nu kan jag smidigt tassa in och lägga mig.

Nä hörrni! Nu tackar vi för denna vecka och så tar vi oss an nästa med nya friska tag.
Hej, vad hurtigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar