måndag 6 oktober 2014

Klimpsoppa!

Eftersom ekonomin nu mera är något åtstramad, har jag bestämt att vi fortsättningsvis skall ägna oss åt veckomatsedlar. Detta är något vi har försökt oss på tidigare, men det har väl gått sådär. Men det är ju onekligen en moneysaver att storhandla och att ha en ungefärlig plan vad som skall ätas. Har också tänkt att passa på att prova lite olika recept som jag har liggande. Vem vet - kanske finns några riktigt smarriga maträtter i samlingen.

På matbordet idag - klimpsoppa. Aldrig lagat förr. Eftersom jag gillar soppa, tyckte jag att den var god. Jag är dock osäker vad min käre sambo kommer att tycka. Han är inget fan av soppor och det är ju lite speciellt med "klimparna" i denna soppa. Men, men... den är hur som helst superbillig = we likes!

Anna-Vera ligger i sin säng och tar dagens andra tupplur. Vet inte vad som hänt. Innan hade jag tur om hon sov en halvtimme i streck om dagarna. Nu sover hon 1-3 h åt gången! OCH hon sover gott på natten! OCH hon är på strålande humör (bortsett från en stunds magknip på kvällarna)! Jag tackar för detta, men vi får väl se hur länge det varar.

Hörs sen! Todelooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar