fredag 24 oktober 2014

Gnagare vs Elin & Jonas 1-2?

Ok. Här kommer uppdatering i gnagardramat som pågår hos oss. Efter mina morgonattacker på verandan upphörde gnagandet. Men det lugnade icke mina bräckliga nerver. Den träknaprande varelsen har tidigare lurat mig genom att försvinna en stund för att sedan komma tillbaka. På eftermiddagen kom mamma och pappa förbi och pappa gick ut och kikade. Och det som jag trodde var en bestialisk bamseråtta med linjallånga tänder visade sig vara en liten, liten näbbmus. Det var i alla fall en sådan som var fast i råttfällan. Jag har dock svårt att fatta hur en så liten mus kunde åstadkomma ett så otroligt högt ljud. Måste ha blivit någon resonansgrej i verandan och dörren som förstärkte gnagljudet? Eller? Vågar jag tro att denna invasion är över?

Kommer ligga i sängen ikväll med tefatsstora öron och lyssna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar