onsdag 10 september 2014

Kvällstankar


Hade tänkt skriva lite tidigare idag men timmarna bara försvann. Det är så det är med en liten bebis. Vissa dagar fattar jag inte ens hur fort tiden kan gå utan att man gör något. Bara ammar, vilar, tröstar, byter blöja, tittar på play-kanaler och försöker då och då smita ut i köket och få i mig lite mat. Sådana dagar blir ett diffust moln som bara glider förbi. Väldigt speciellt.... Trots att det känns som att man bara vilar så finns ingen tid över. Jag är verkligen i en bubbla. Jag känner det så tydligt. Hur hela min värld styrs av hur hon mår och vad hon behöver. Snacka om att naturen bara kickar in.

Idag blev det i alla fall en promenad med vagnen hem till mamma och pappa. Tar över 30 min att gå. Så 1 h rask promenad totalt. 
Det gör gott!
Frisk luft och motion skapar en liten öppning i bubblan och energi kan fyllas på.

Gud vad jag är trött. Anna-Vera ligger vid mina fötter och sover gott. Jag tittar på Vänner. Dags att lägga över henne i spjälsängen och sova jag med. Har jag tur får jag några timmars sömn. När lillan inte har magproblem, brukar hon inte vakna förrän 4-5 på morgonen vilket är sjukt  lyxigt. Så nu hoppas vi på snäll bebismage och en god natts sömn!

Ja ni - det var det. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar