måndag 29 september 2014

Helgen - en snabbgenomgång






Strömstad i helgen. Anna-Veras kusin Elsa fyllde 4 år. Ätit gott, fikat gott. Fick sorgset se på när de andra smaskade tårta på kalaset (jag som ÄLSKAR tårta). Men jag hade mina mjölkfria alternativ!

Jag älskar att vara på Daftö på vintern. Daftö är en stor camping i Strömstad och Jonas mammas och hennes mans hus ligger på campingen (jag vet, det låter flummigt men han var tidigare delägare). Det är i alla fall så skönt när alla turister är borta. Plötsligt ser man liksom den vackra miljön runt om. Gick en vagnpromenad ner till södra delen av campingen och andades in den friska höstluften nere på badbryggan vid berget. Fint!

Igår - fika med Jonas kusin Elin och fika med Jonas kompis Böna. Han heter egentligen inte Böna. Han heter Alexander. Böna hade vart ett konstigt namn.

Idag fyndade jag på rean de hade på Karlsson (affär i Veddige). Och ikväll blev det en av mina absoluta favoriträtter: mammas marockanska couscous. MUMMA! Avslutningsvis blev det Bingolotto. Jag vann inget.

Roligare än så här blir det inte gott folk.


#mycrazylife

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar