söndag 31 mars 2013

Tidernas lugnaste påsk





Tidernas kanske softaste påsk har jag haft. Vart själv eftersom Jonas åkt till Strömstad, så jag har gjort precis vad jag velat. Låter antagligen skittråkigt för många, men för mig har det vart jätteskönt. Men så är jag ju lite konstig. Har hängt lite med Mia, Andreas och lille Olof, vart hos mor och far och ätit påskamat men i övrigt har jag bara kollat film, röjt runt hemma och sovit för länge på morgonen. Har dessutom överdoserat mitt intag av skummad mjölk pga min nyinköpta mjölkskummare. Och idag var jag ute i förrådet för att leta upp mina målarsaker. Fick lite småångest när jag insåg att sakerna låg längst ned i det berg av bråte vi byggt därinne. Men till sist lyckades jag böka ut dem och nu är det bara tid och motivation som står mellan mig och ett konstverk som kommer att bestå för all framtid.

2 kommentarer:

  1. Det är ju en hel dag kvar av påsken! Vad är den sista bilden för nåt?

    SvaraRadera