söndag 24 mars 2013

Hemsk, hemsk film!!

Usch och fy. Vet att jag skulle skriva om hur vårt nya kinect fungerade, men just nu kan jag inte tänka på något annat än filmen vi just såg. Så sjukt jobbig och äcklig. "I spit on your grave".

(SPOILERVARNING)

Handlar om en tjej som blir brutalt gruppvåldtagen och sedan hämnas. Och då menar jag HÄMNAS - big time. Första halvan av filmen utgjordes av obehaglig uppbyggnad, samt en fruktansvärd och lång våldtäktsscen. Klump i magen och ångest i hela kroppen. Sedan fick man en andningspaus och sen kom andra halvan där hon gjorde riktigt nasty saker med våldtäktsmännen. Brrr... Jag har väldigt svårt att se våldtäktsscener på film och brukar undvika sådana filmer. Och när jag nu väl såg en, så var den otroligt lång och hemsk! Men den kanske behövde vara det för att man som tittare verkligen skulle se hennes motiv till att tortera och mörda männen på det sätt hon sedan gör. Jag vet inte...

Jag vet bara att efter en sådan här film vill man bara burra in sitt ansikte i Rosas mjuka päls och titta på bumbibjörnarna eller nåt.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar