onsdag 19 december 2012

Glöggmys


Ikväll var jag på julmys hos Linnea. Det var risgrynsgröt och vörtbröd med julskinka och senap. Sedan var det kall och varm glögg, fikon, julgodis och massa gott. Som alltid när jag varit hos Linnea rullar jag hemåt, med en sprängfylld mage. Men det är väl ändå vad man får kalla ett angenämt problem, eller? Framför allt föråt jag mig på små brieostbitar som hon lagt fram. De var rullade i rostade och saltade solrosfrön och chiliflakes. Asgott! Och jättegott till den kalla hjortronglöggen...

Imorgon är det det sista julklappsrycket som gäller. Jag känner mig faktiskt lugn över detta. Har bra koll på läget.

Mr Blund har nu hämtat den stora skyffeln och han står och hivar in grus i ögonen på mig. Så jag säger gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar