tisdag 9 oktober 2012

Göteborg och tantpresidenter


Det var så himla göttigt att åka till Göteborg i helgen! Först blev det lunch med Jonas på IKEA. Sedan hann jag med en fika med Fanny  på ett supermysigt ställe i Haga. Har saknat våra långa fikamaraton. Kändes bara så stressigt, eftersom jag var tvungen att ta mig till teatern. Min kompis Lisa är med i teatergruppen "Jag är här nu" som gör föreställningar för barn och ungdomar. Nu sätter de upp sin nya föreställning "Tantpresidenterna" på Folkteatern i Göteborg. Det var den jag såg i lördags. Och den var SKITBRA! Var minst lika roligt och bra för oss vuxna, som för barnen. De lyckas mixa underhållning och skoj, med allvar och budskap. Fördomar, att inte låta sig identifieras av andra, att det finns massa vägar att gå i livet och att man själv ska välja det som passar en bäst. Det handlade även om åldrande och livets slut. Jag satt med tårar i ögonen - dels av stolthet över min grymma kompis - dels för att budskapet var så fint. OCH musiken! Jättebra låtar och musikaliska tjejer.

Efteråt var det middag och mys hos Harriet som är med i "Jag är här nu". Hon bodde i världens grymmaste lägenhet i Haga och jag var inte alls avundsjuk. Vi käkade gott, drack vin och lyssnade på deras regissörs galna historier. Han var tidigare medlem i Nationalteatern och hade många annorlunda anekdoter att berätta. Mätta och goa vandrade jag och Lisa sedan hemåt genom Göteborg. Väl hemma hos henne låg vi och snacka tills ögonen gick i kors och vi somnade.

I söndags shoppade jag innan jag åkte hem. Det var döskoj, eftersom jag inte gått i affärer på så länge!

Som sagt - en grym helg!


Och förresten, så här ser de ut i "Tantpresidenterna":


(Lisa är tjejen i början med hatt och grisnäsa. Och så är hon den med rosa kappa)

(...ifall ni undrade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar