lördag 25 februari 2012

Melodifestivalen - recesion

Jaja. Jag förstår att ni sitter som på nålar för att få veta vad jag tyckte. Ni kan liksom inte gå och lägga er innan ni vet.

Jag tyckte lätt att det var den bästa deltävlingen. I och för sig har jag bara tittat på en av de tidigare, men har ändå kollat av bidragen i efterhand. Vad säga?

Danny - regerade som väntat. Synd dock att låten var så mörk i verserna... Hans röst nådde inte riktigt fram på de partierna. Men god DAMN, vilken snygg show! Bara det räckte för att vinna över mig. För ärligt talat kommer jag inte ihåg låten, vilket jag gjorde efter att ha hört "In da club" första gången. Men mycket bra och en mycket trolig vinnare av hela schabraket.

Och så har vi ju Lisa. Fina Lisa Miskovsky som jag alltid gillat. Hon är så behaglig att lyssna och se på. Och en riktigt snygg låt! Helt klart personlig favorit idag. Glad och lite förvånad över svenska folkets goda smak att rösta henne till Globen.

Jag inser att många satt och var förbannade över Håkan Hellström-kopian. Men jag gillade det. Jag blev glad och han var duktig. Någon måste ju ta över sjömanskostymen efter Håkan den dagen han bestämmer sig för att bli gubbe och göra gubbrock (sånt brukar ju ske förr eller senare, som en naturlig metamorfos). Eller - om Håkan plötsligt bestämmer sig för att göra panflöjtscovers, så har vi ju en extra Håkan att plocka fram! Praktiskt.

Lotta och Christer.... ja............. just det. Söta. Trevliga. Folkliga. Sa mig inte så mycket alls. Men det är ju svårt att inte tycka om dem. Man kan liksom inte sitta och irritera sig när de står på scen. Men tyckte jag att det var bra? Naaah, tyvärr.

Charlotte Perelli - Hon är proffsig som få. Men nu kan vi det här va? Nu är det dags att gå vidare, eller? Helt ok låt, men inget som fick mig att kissa ner mig av upphetsning.

Hanna Lindblad - sjukt duktig tjej och verkligen kul att titta på. Jag och Jonas var mycket imponerade. Kunde kanske vart en roligare låt...

Opa! - hoppsan!

Dynazty - grymma killar. Europe-vibbarna flög som spjut i rummet och det var helt rätt att de gick till andra!


Så. Nu kan ni gå och lägga er eller vad ni nu har tänkt er med resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar