måndag 4 april 2011

Förmåga att slappna av

Jag är så imponerad av katter. När som helst kan Lisa lägga sig ner, blunda och somna. Vilken förmåga att bara slappna av. När hon sedan vaknar är hon pigg på ett ögonblick. Jag försöker inspireras av henne. När allt snurrar fort och tiden tuffar fram i x2000-fart. Då stjäl jag så mycket energi av min katt som jag bara kan. En riktigt energitjuv.

För en herrans massa år sedan köpte jag en liten bok med massa tips för att finna ro. Den hette kort och gott "Lilla boken om lugn och ro" (av Paul Wilson). Den är liten och bra att bläddra i när man är lite stressad. Jag bjuder nu på ett av tipsen:

"SKAFFA DIG NÅGON ATT KLAPPA

Dela din tillvaro med ett sällskapsdjur - och slösa med 
din kärlek - så får du någon som intuitivt hjälper dig
att återfinna ditt lugn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar