måndag 24 januari 2011

Världens härligaste tant :)



Jag blir varm i hjärtat och sitter med ett leende på läpparna när jag ser detta klipp. Det är från den mysiga bloggen  Advanced Style och kvinnan i videon är 90 år gamla Ilona Royce Smithkin. Om jag bara har en liten del av hennes livsglädje och entusiasm när jag är 90 år, så kommer jag att vara en lycklig pensionär. Hennes syn på livet inspirerar mig. Dessutom visar hon att man kan vara ung i hjärtat tills den dag man kolar vippen.

För övrigt rekommenderar jag er att gå in på Advanced Style. Temat är stil, men med inriktning på äldre människor. Bloggen är fylld av roliga/annorlunda/stylish och visa pensionärer. Man får ta del av deras stil, men också hur de ser på livet. Riktig feel-good blogg! Där finns också fler klipp med söta Ilona (om man vill ha mer av henne).

Ha de'!

4 kommentarer:

  1. Gillar att hon säger att hon är stolt över sin ålder, för det tog lång tid att ta sig dit!! =) Go tant!

    SvaraRadera
  2. Ja, och jag gillar när hon säger att hon inte har tid för att köpa gröna bananer :)

    SvaraRadera
  3. jag heter också hedberg i efternamn! love it!

    SvaraRadera
  4. Instämmer helt - Hedberg är ett formidabelt efternamn ;)

    SvaraRadera