söndag 2 januari 2011

Inspiration

Eftersom jag i nuläget saknar ordentlig kamera får jag helt enkelt lägga upp gamla bilder. Denna är från i höstas, då jag och Lisa Pedersen stängde in oss i en stuga i skogen för att skapa musik. Lisa är musikproducent för filmen "Wide eyed" som håller på att spelas in. Filmen är skriven av underbara James Velasquez och Petra Revenue. Jag har den stora turen att få vara med på ett litet hörn. Det som sker på bilden mer exakt är att jag och Lisa just har gått igenom hela manuset och skrivit ner alla ord (känslor, saker, adjektiv, osv) som vi tycker präglar innehållet. Tanken med detta var att få inspiration till texter och musik.

Varför lägger jag upp denna bilden då? Jo, för att jag just precis skall sätta mig med datorn och försöka producera lite musik. Började fundera över det här med inspiration. Hur man liksom tänker att den bara skall trilla över en. Men det sker inte så ofta. Visst, jag får ungefär 10 nya idéer dagligen, men att faktiskt sätta sig och jobba igenom en idé kräver ändå lite jobb och tålamod. Det tycker jag att bilden med alla post-its visar. Inspiration är härligt, men den behöver ofta lite hjälp på traven...

1 kommentar: