söndag 23 januari 2011

GARETH PUGH PITTI 2011 - FILM BY RUTH HOGBEN



Denna lilla film visar (på ett ganska diffust och konstnärligt sätt) upp designern Gareth Pughs kollektion för hösten 2011. Riktigt bra, tycker jag. Om man inte orkar kolla tio och en halv minut, så rekommenderar jag er att titta från ca 7:00 till ca 9:00, den episoden är riktigt snygg! Även mellan 3:00 och 4:00... Dock är modellen i vanlig ordning smal som en sticka, vilket gör henne lite läskig. Men det är onekligen lite effektfullt när hon är alldeles likblek. Tänkte direkt att det kändes väldigt Lady Gaga och när jag kollade upp det fann jag givetvis bilder där hon bar hans galna kreationer.

Jag tycker att det är coolt med mode där kläderna nästan blir skulpturer. Lite befriande i tider då nästan allt mode är likadant och alla klär sig i samma kläder. Eller?

1 kommentar: